Hledání zaměstnanců přes LinkedIn
13.01.2017
Najít kvalifikované zaměstnance je těžké, tím spíš v posledních měsících, kdy je nezaměstnanost v Česku na nejnižší úrovni z celé Evropy. Kvalitní pracovníci práci mají a je náročné je přesvědčit ke změně. Jednou z cest, jak kandidáty získat, je LinkedIn.
Najít kvalifikované zaměstnance je těžké, tím spíš v posledních měsících, kdy je nezaměstnanost v Česku na nejnižší úrovni z celé Evropy. Kvalitní pracovníci práci mají a je náročné je přesvědčit ke změně. Jednou z cest, jak je získat je sociální síť LinkedIn.
LinkedIn, se svými více než 800 tisíci českými uživateli, je již i mezi českými zaměstnavateli standardem při náboru zaměstnanců. Jak efektivně pracovat s LinkedIn při hledání zaměstnanců?
Naučte se správně vyhledávat
Na LinkedIn nejlépe vyhledávejte možností „Rozšířené vyhledávání uživatelů“, kde můžete vyhledávat budoucí zaměstnance dle klíčových slov, pozice, společnosti, vzdělání, oboru aj.
Je však třeba brát v potaz, že vyhledávání nejlepších kandidátů není o hledávání nejlépe vyplněných profilů! Dobře vyplněný profil má na LinkedIn jen asi 20 % uživatelů, proto se při hledání soustřeďte na to, abyste do výsledků hledání zachytili maximum možných kandidátů. Pasivní kandidáti neví, že je hledáte. Nic je tedy nenutí, aby si svůj LinkedIn profil vyplňovali tak důsledně, jako třeba lidé, kteří práci hledají aktivně.
Hledejte tedy pomocí několika výrazů, zkratek, překlepů či jazyků. K tomu, abyste byli schopni zadávat takovéto příkazy, se vám budou hodit Boolean operátory – OR, AND, NOT, modifikátory závorky a uvozovky (např. Account manažera vyhledávejte jako: „Account Manager“ OR „account manazer“ OR „AM“ OR „account manažer OR "acount Manger“) apod.
Oslovení potenciálních kandidátů
LinkedIn umožňuje oslovit vybrané uživatele prostřednictvím zprávy, pozvánky, placené zprávy InMail, představením se, telefonem či e-mailem. Hlavní výhodou LinkedIn pozvánky je ta, že jejím přijetím dává uživatel najevo, že má zájem minimálně komunikovat. Důležité je také načasování. Nezapomínejte tak na své následovatele a buďte s vyhlídnutými kandidáty pravidelně v kontaktu.
Placené funkce LinkedIn vs. ty neplacené
LinkedIn nabízí i spoustu placených variant, jak oslovovat potenciální kandidáty. Můžete si například koupit možnost inzerovat pracovní nabídky, pořídit si placené firemní LinkedIn stránky - tzv. "Kariérní stránky", předplatit si některý z placených účtů LinkedIn nebo účet přímo recruitery nazvaný "LinkedIn Recruiter" či "LinkedIn Recruiter Lite".
První dvě možnosti se v našich poměrech obecně příliš nevyplatí. Poslední zmíněná možnost však nabízí rozšířené možnosti vyhledávání a filtry, máte v nich možnost kontaktovat lidi pomocí placených zpráv InMail a především v nich máte větší svobodu, protože nejsou tak omezené jako u neplacené verze.