Infolinka: +420 465 350 050
english
CZK

Produkty

Vyhledávám

Kategorie

Vyhledávám

Mínusy home office, aneb práce z domu očima zaměstnavatele

Home office, home working nebo také práce z domu patří k nejoblíbenějším zaměstnaneckým benefitům poslední doby. Jaké nevýhody z něj zaměstnavateli plynou?

Home office, home working nebo také práce z domu patří k nejoblíbenějším zaměstnaneckým benefitům poslední doby. Jaké nevýhody z něj zaměstnavateli plynou?

 

minulém díle článku jsme si představili hlavní výhody home office, které z této možnosti zaměstnavateli plynou. Abyste si mohli o této problematice udělat kompletní obrázek, je třeba se zorientovat také v nejčastěji uváděných záporných stránkách a možných problémech. Nutno dodat, že většinu rizik je možné odstranit vhodným proškolením.

 

Negativa home office pro zaměstnavatele

  • Menší možnost kontroly a komunikace se zaměstnancem – home office vyžaduje jasné stanovení úkolů a cílů z vaší strany. Abyste denně nemuseli kontrolovat jejich plnění a případné odchylky, je potřeba nastavit jasná pravidla komunikace, která by měla být velmi otevřená, ideálně s použitím moderních technologií (telehovory, videokonference, nástroje pro ilustraci náčrtů apod.).
  • Ochrana interních informací – zabezpečení dat, ochrana obchodních tajemství a důvěrných informací představují problém i ve chvíli, kdy zaměstnanec pracuje v sídle firmy, natož potom mimo ni. Je tedy minimálně třeba se zaměstnancem uzavřít dohodu o mlčenlivosti nebo ochraně důvěrných informací, která má jednak psychologický efekt a v případě konfliktu poslouží jako důkaz soudu.
  • Bezpečnost práce – pokud zaměstnanec svou práci vykonává mimo pracoviště zaměstnavatele, zaměstnavatel není povinen zajišťovat podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP). Obecně však za bezpečnost při práci svých zaměstnanců stále odpovídá. I zaměstnanci v režimu home office proto musí projít patřičným školením.
  • Vyšší administrativní zátěž – administrativa se týká především výpočtů pracovněprávních nároků zaměstnanců pracujících z domu. Na druhou stranu nemají zaměstnanci na home office nárok na náhradní volno za práci přesčas, na mzdové zvýhodnění za práci v noci nebo ve zdraví škodlivém pracovním prostředí a je jim omezeno i poskytování náhrady mzdy z důvodů důležitých osobních překážek v práci. Při práci na home office se snižuje nemocnost zaměstnanců.
  • Možná nižší sounáležitost – zaměstnanec, který je dlouhodobě na home office, odloučen od pracovního týmu se stává sociálně izolovanější a může se u něj snižovat pocit sounáležitosti s firmou.

 

Přečtěte si také související článek: Plusy home office, aneb práce z domu očima zaměstnavatele

SpinnerČekejte
Tato webová stránka používá cookies
Abychom Vám dopřáli co nejlepší používání našeho webu, ukládáme do Vašeho prohlížeče malé soubory - cookies. Ty slouží k tomu, aby se Vám s webem dobře pracovalo, abychom mohli vyhodnocovat jeho návštěvnost a případně Vám usnadnili návrat k nám pomocí přesně cílené reklamy. Podle zákona některé typy cookies můžeme ukládat jen s Vaším souhlasem.