Zpátky na seznam článků Plusy home office, aneb práce z domu očima zaměstnavatele 10.02.2017 Home office, home working nebo také práce z domu patří k nejoblíbenějším zaměstnaneckým benefitům poslední doby. Jaké výhody z něj zaměstnavateli plynou? Home office, home working nebo také práce z domu patří k nejoblíbenějším zaměstnaneckým benefitům poslední doby. Jaké výhody z něj zaměstnavateli plynou? Pozitiva home office pro zaměstnavatele Šetření nákladů – ušetřit můžete za pronájem kanceláří a služby spojené s jejich chodem. Pro občasné společné meetingy se zaměstnanci se dají využít třeba coworkingová centra. Širší výběr zaměstnanců – každý člověk si nemůže dovolit práci na plný úvazek a odvádět ji v daném čase a prostoru. Home office dává možnost zaměstnat např. lidi se změněnou pracovní schopností, matky na rodičovské dovolené apod. Při rodičovských povinnostech pak třeba není nutné nabírat nové zaměstnance na záskok, zaučovat je a školit, což znamená další náklady a dočasné snížení výkonu firmy. Zvýšení produktivity a motivace zaměstnanců – home office je zaměstnanci vnímaný jako velmi zajímavý benefit, kterého si váží. To se pak odráží na jejich vysokém výkonu a loajalitě k zaměstnavateli. Někteří zaměstnanci doma dokonce udělají víc práce než v kanceláři, kde jsou od práce vyrušováni kolegy a svým okolím. Většina lidí si navíc uvědomuje, že doma musí být zodpovědnější a rozvíjí schopnost sebeorganizace. Průzkumy ukazují, že po určitém čase v režimu home office lidé takto dokážou pracovat i v kanceláři, takže zaměstnanec se zkušenostmi s home workingem bývá pro firmu přínosem. Budování zájmu a dobrého povědomí o firmě na veřejnosti – populární možností práce z domu přiláká vaše firma vyšší zájem ze strany potenciálních zaměstnanců. Na veřejnosti se o vás také bude více mluvit, což s sebou nese pozitivní efekt v podobě zvýšení povědomí na veřejnosti.Budování důvěry – k zaměstnanci, kterému umožníte home office, musíte mít velkou dávku důvěry, pracujete tak tedy i na svém vlastním lidském rozvoji. Zaměstnavatelé často jako velkou překážku uvádějí, že nemají důvěru k lidem, které nemají poblíž, pod dozorem. Pravdou ale je, že mnoho zaměstnavatelů stejně neví, co jejich lidé v danou chvíli dělají - i když pracují ve vedlejší místnosti. V příštím díle tohoto článku si přiblížíme opačnou stránku tématu, a tedy i to, jaké nevýhody z poskytnutí možnosti práce z domu zaměstnancům pro zaměstnavatele plynou. Nezapomeňte si jej přečíst, abyste si udělali kompletní obrázek.