Hledání zaměstnanců prostřednictvím sociálních sítí
20.01.2017
V minulém článku jsme se zaměřili na hledání zaměstnanců a potenciálních kandidátů přes profesní sociální síť LinkedIn. Jde o jedinou sociální síť, přes kterou hledat budoucí zaměstnance?
V minulém článku jsme se zaměřili na hledání zaměstnanců a potenciálních kandidátů přes profesní sociální síť LinkedIn. Jde o jedinou sociální síť, přes kterou hledat budoucí zaměstnance? A na které sociální sítě se zaměřit?
LinkedIn vs. další profesní sociální sítě
Síť LinkedIn prakticky nemá v Česku v oboru profesních sociálních sítí konkurenci. Pro zahraničí ale už to stejné neplatí. Tak třeba v Německu a Španělsku (nebo pokud hledáte pracovní sílu z těchto zemí), můžete pro hledání využít profesní síť XING, v Polsku GoldenLine. Ve Francii si stále významný tržní podíl drží profesní sociální síť Viadeo.
Hledání zaměstnanců přes klasické sociální sítě a speciální weby
Specialisté na Recruitment (nábor pracovníků) často uvádějí, že nábor potenciálních zaměstnanců pouze přes sociální síť LinkedIn není social recruiting. Přestože je v této oblasti aktuálně LinkedIn dominantním médiem, měli byste vyzkoušet i jiné další zdroje, včetně klasických sociálních sítí jako je Facebook, Twitter, Vkontakte. Za zmínku stojí také specializované stránky jako Dribbble, Behance, Github, BitBucket a další pro různé cílové skupiny zaměstnanců jako software vývojáři, grafici nebo designéři.
Hledání zaměstnanců přes vyhledávače
Na životopisy a profily možných kandidátů, které nejsou na žádné sociální síti, můžete narazit i přes vyhledávání v klasických prohlížečích (u nás Seznam.cz, Bing a Google). Ostřílení uživatelé internetu totiž stále častěji využívají ke své prezentaci osobních webových stránek nebo osobního blogu.
Přečtěte si také naše další články:
Hledání zaměstnanců přes LinkedIn
Proč je dobré mít firemní profil na LinkedIn?