Infolinka: +420 465 350 050
english
CZK

Produkty

Vyhledávám

Kategorie

Vyhledávám

Pracovní oblečení jako součást odměňování

Svou imagí dává firma najevo, co je zač a jak chce, aby ji klient vnímal. K dobré image společnosti tedy jistojistě patří i pracovní oblečení zaměstnanců. Pracovní oděvy je možné zaměstnancům poskytnout například formou zaměstnaneckých výhod.

Zaměstnavatelé mohou svým zaměstnancům poskytovat jednotné pracovní oblečení (firemní stejnokroje nebo oblečení sloužící jen při prodejních a reprezentativních akcích), které je za splnění určitých podmínek také daňovým výdajem. Jinou možností (bez daňové uznatelnosti nákladů) je poskytnutí reprezentativního pracovního oděvu zaměstnancům jako součást zaměstnaneckých výhod.

 

Pracovní oděvyPracovní oděvy jako daňový náklad společnosti

Za pracovní oděvy může být považováno jednotné pracovní oblečení (stejnokroje) poskytované zaměstnancům, pokud plní zejména reklamní, propagační a organizační účely. O tom, co musí tyto pracovní oděvy splňovat, jste se mohli dočíst v našem předchozím článku: Pracovní oděvy jako daňový výdaj nebo zdanitelný příjem?

 

Pracovní oblečení jako součást odměňování

Zaměstnanecké výhody jsou součástí odměňování pracovníků bez přímé návaznosti na výkon pracovníka a dobu, kterou odpracuje. Jednou z nich může být například poskytnutí pracovního oděvu.

 

Mezi běžné zaměstnanecké výhody patří:

  • Sociální výhody – příspěvek na životní a důchodové pojištění, podnikové půjčky a jiné příspěvky.
  • Pracovní výhody – stravenky, příspěvek na stravování, poskytování pracovního oděvu, vzdělávání pracovníků.
  • Výhody týkající se volného času – podniková rekreační zařízení, sport, kulturní aktivit.
  • Výhody týkající se pracovního postavení – využívání služebního automobilu k soukromým potřebám, mobilní telefon či reprezentativní společenský oděv zaměstnance.

 

Společenské pracovní oblečeníUvedené benefity patří do skupiny nepeněžních výhod zaměstnanců a je možné je hradit ze sociálního fondu, ze zisku (z příjmů po zdanění) nebo jsou zúčtovány jako nedaňový výdaj zaměstnavatele.

 

Údržba pracovních oděvů

Pokud se zaměstnavatel rozhodne poskytnout svým zaměstnancům pracovní oblečení, je jeho povinností udržovat tyto pracovní prostředky tak, aby bylo možné je používat.

 

Zaměstnavatel má 3 možnosti:

  • Údržba pracovních oděvů ve vlastní režii – pověří údržbou a servisem pracovních oděvů svého pracovníka nebo využívá dodavatelských služeb na servis pracovních oděvů.
  • Naturální náhrada zaměstnanci za údržbu pracovního oděvu – poskytne zaměstnanci prací prášek, prací gel apod.
  • Paušální náhrada zaměstnanci v penězích – dle kalkulace skutečných výdajů (za spotřebovaný prášek, vodu, energii a vynaloženou práci) stanovené vnitřním předpisem nebo v kolektivní smlouvě.

SpinnerČekejte
Tato webová stránka používá cookies
Abychom Vám dopřáli co nejlepší používání našeho webu, ukládáme do Vašeho prohlížeče malé soubory - cookies. Ty slouží k tomu, aby se Vám s webem dobře pracovalo, abychom mohli vyhodnocovat jeho návštěvnost a případně Vám usnadnili návrat k nám pomocí přesně cílené reklamy. Podle zákona některé typy cookies můžeme ukládat jen s Vaším souhlasem.