Infolinka: +420 465 350 050
english
CZK

Produkty

Vyhledávám

Kategorie

Vyhledávám

Personální marketing ve společnosti

Soustředí se vaše společnost na personální marketing a víte, jaký rozdíl je mezi personálním marketingem a budováním vaší značky - jako zaměstnavatele? Nejde o synonyma. Jakou značku jste si vybudovali vy a vaše firmy?

Personální marketingPersonální marketing je oblastí lidských zdrojů, která vede k tomu, aby zaměstnavatel získal na trhu práce co nejkvalitnější pracovníky. Jde prakticky o aplikování principů marketingu na personalistiku společnosti. Zahrnuje kontakt se zaměstnanci při přijímacím procesu zaměstnanců až po rozloučení se s nimi.

 

Personální marketing se může ubírat dvěma směry:

  • externí personální marketing - oslovení a získání nových pracovníků,
  • interní personální marketing - vytváření kvalitních podmínek pro práci již přijatých zaměstnanců.
     

Někdy se interní a externí personální marketing mohou střetnout (např.: firma prezentuje potenciálním zájemcům svůj propracovaný systém benefitů pro zaměstnance). Ideálně by měly být oba směry propojené.

Jednoduše řečeno, jde tedy o veškerou možnou komunikaci se stávajícími, bývalými i potenciálními zaměstnanci.

 

Personální marketing vs. budování značky zaměstnavatele

Budování značky zaměstnavatele a personální marketing jsou často zaměňovanými pojmy. Jde však o rozdílné věci. Budování značky je prakticky součást personálního marketingu. Rozhodně to tedy neznamená, že byste se měli soustředit pouze na jednu z těchto oblast.

 

Budování značky zaměstnavatele (Employer branding) je koncept v oblasti personálního marketingu zaměřený na budování a řízení značky. Soustředí se na souznění obou stran – nejen zaměstnanců, ale i firmy. Firma v rámci budování značky komunikuje svou vizi a poslání, co očekává od svých budoucích zaměstnanců a co jim je za to schopná nabídnout. Patří k ní to, čím je společnosti jiná oproti svým konkurentům a argumenty, proč by se měl zaměstnanec rozhodnout právě pro vaši společnost. Důležitou roli přitom hraje i vizuální stránka informací – písmo, styl, barvy, loga a působení na emoce.

 

Myslíte si, že značku nemáte? Máte!

Budování značky zaměstnavatele

Značku má každý zaměstnavatel, a to je třeba si uvědomit. Vytváří se s přijetím prvního zaměstnance, prakticky již při zveřejnění prvního inzerátu při hledání zaměstnanců a prvních zkušenostech s vámi jako se zaměstnavatelem. Postupným shlukováním těchto zkušeností pak dochází k vybudování jakési image – značky zaměstnavatele. Ta by měla být co nejlepší. Pozor však na to, že představa zaměstnavatele o jeho značce bývá mnohdy velmi rozdílná proti té, kterou má ve skutečnosti.

SpinnerČekejte
Tato webová stránka používá cookies
Abychom Vám dopřáli co nejlepší používání našeho webu, ukládáme do Vašeho prohlížeče malé soubory - cookies. Ty slouží k tomu, aby se Vám s webem dobře pracovalo, abychom mohli vyhodnocovat jeho návštěvnost a případně Vám usnadnili návrat k nám pomocí přesně cílené reklamy. Podle zákona některé typy cookies můžeme ukládat jen s Vaším souhlasem.