Infolinka: +420 465 350 050
english
CZK

Produkty

Vyhledávám

Kategorie

Vyhledávám

Ohrožení na pracovištích jako jsou kontaktní centra

Stres je skloňovaný ve všech možných podobách. Stihnete úkol splnit včas a bez problému? Riziko stresu je spojené téměř s každým povoláním, objevuje se také v kontaktních centrech, která jsou stále populárnější.

Stres je skloňovaný ve všech možných podobách. Stihnete úkol splnit včas a bez problému? Riziko stresu je spojené téměř s každým zaměstnáním, objevuje se také například v kontaktních centrech, která jsou stále populárnější.

 

Stres však není jediným rizikem call center, k těm patří i ztráta hlasu často způsobená příliš suchým vzduchem, poškození z opakovaného namáhání určitých skupin svalů a kostry nebo například syndrom akustického šoku. O co jde?

 

Stres v call centrech

Nejčastěji diskutovaným problémem je stres. Příčinou vysoké úrovně stresu bývá podle vědců nemožnost kontrolovat svoji práci. V call centrech se hovory automaticky přidělují počítačem. Dalším faktorem, který podporuje vznik stresu, je nemožnost služebního postupu. Často se při tomto typu práce stále opakují nacvičené formulace odpovědí. Výsledkem je častější absence v práci a fluktuace pracovníků.

 

Snížení stresových situací na pracovišti

Většina problémů, které se objevují na tomto typu pracovišť, vyplývá přímo z typu společnosti a organizace práce na těchto pracovištích. Některé problematické faktory je možné upravit (např. umožnit pracovníkům, aby určitým způsobem ovlivnili strukturu své práce, v call centrech je možné zrušit omezení doby trvání hovoru,...). Snížení stresu při práci povede nejen je zlepšení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ale také k vyšší výkonnosti pracovníků, což je přínosné nejen pro společnost, ale i samotné pracovníky.

 

Co je to syndrom akustického šoku?

Slyšeli jste o syndromu akustického šoku? Akustický šok je možné definovat jako nepříznivou reakci na náhlou změnu sluchové funkce, nebo také náhlý neočekávaný zvuk, který je vnímán jako hlučný a je přenášený skrze sluchátka. Se syndromem akustického šoku se mohou pracovníci setkat v souvislosti s pracovišti, jako jsou call centra. Častým problémem v kontaktních centrech je poměrně silný hluk a zvuk, který přichází prostřednictvím sluchátek při přepojování hovorů do uší pracovníků. Tyto zvuky často přichází nečekaně a bez varování a většinou není možné stanovit, co tento problém způsobuje. Následkem silného zvuku může být akustický šok. 

SpinnerČekejte
Tato webová stránka používá cookies
Abychom Vám dopřáli co nejlepší používání našeho webu, ukládáme do Vašeho prohlížeče malé soubory - cookies. Ty slouží k tomu, aby se Vám s webem dobře pracovalo, abychom mohli vyhodnocovat jeho návštěvnost a případně Vám usnadnili návrat k nám pomocí přesně cílené reklamy. Podle zákona některé typy cookies můžeme ukládat jen s Vaším souhlasem.