Infolinka: +420 465 350 050
english
CZK

Produkty

Vyhledávám

Kategorie

Vyhledávám

Guerilla marketing v menších firmách

Guerilla marketing je forma propagace, která má za cíl zbudit co největší zájem při minimálním rozpočtu. Hlavní roli v tomto případě hraje nápad. Pokud máte něco zajímavého, zaujmete nejen pozornost zákazníka, ale i médií.

Guerilla marketing je forma propagace, která má za cíl zbudit co největší zájem při minimálním rozpočtu. Hlavní roli v tomto případě hraje nápad. Pokud máte něco zajímavého, zaujmete nejen pozornost zákazníka, ale i médií.

 

Malé a střední podniky nemají moc prostředků, které by investovaly do svých marketingových aktivit. I přesto však platí, že pokud chtějí být ve svém byznysu úspěšné, marketing je pro ně nezbytnou záležitostí.

 

Původ Guerilla marketingu

Princip Guerilla marketingu je odvozený od partyzánského boje. Guerilly byly v minulosti menší partyzánské jednotky, které čelily technicky lépe vybavené přesile. Úspěšné byly zejména kvůli tomu, že dokonale znaly své území, na kterém bojovaly i díky myšlení a smyslu překvapit nepřítele.

 

Guerilla marketing je mnoha lidmi považovaný za nezákonnou, neetickou nebo dokonce agresivní formu marketingu. Ve skutečnosti tomu tak není. Jak na ni?

 

6 principů pro úspěšnou Guerillu

Guerilla marketing je podle autora Levinona marketingová kampaň, která má za cíl dosáhnout maximálního efektu s minimem zdrojů. Jaké jsou podle něj principy pro úspěšnou "Guerillu"?

  1. Guerilla je vhodná hlavně pro malé a střední podniky.
  2. Investicí je čas, energie a představivost, nikoliv peníze.
  3. Jde hlavně o nápad, ten je na celé kampani nejdražší.
  4. Hlavním cílem je zisk, nikoliv prodej.
  5. Soustřeďte se na svoje stálé zákazníky, zisk těch nových stojí mnoho úsilí.
  6. Pamatujte, že nejlepší reklama je doporučení – i zde platí Paretovo pravidlo 20 : 80 – kdy 20 % nejlepších zákazníků tvoří 80 % zisků firmy.

Současní klienti by tedy měli tvořit největší procento vašeho zisku. Věnujte jim tedy 50 % z marketingových investic. Na potenciální zákazníky byste si měli vyčlenit 30 % marketingového rozpočtu. Zbylých 10 % byste měli investovat do zákazníků z širšího okruhu.

 

Pravidla Guerilly

  • Bojujte jen na svém území, to je totiž to, které znáte nejlépe
  • Poznejte přání vašich zákazníků
  • Vyzdvihněte předosti své firmy
  • Hýčkejte své zákazníky
  • Rozšiřujte si kontakty
  • Pokud máte co, nabízejte to v pravý čas
  • Zaujměte, zapomeňte na stereotypy
  • Nepodvádějte své zákazníky
  • Zbytečně neutrácejte a hledejte levnější alternativy
  • Sledujte reakce konkurentů a použijte prověřenou taktiku – inovaci. 
SpinnerČekejte
Tato webová stránka používá cookies
Abychom Vám dopřáli co nejlepší používání našeho webu, ukládáme do Vašeho prohlížeče malé soubory - cookies. Ty slouží k tomu, aby se Vám s webem dobře pracovalo, abychom mohli vyhodnocovat jeho návštěvnost a případně Vám usnadnili návrat k nám pomocí přesně cílené reklamy. Podle zákona některé typy cookies můžeme ukládat jen s Vaším souhlasem.