Infolinka: +420 465 350 050
english
CZK

Produkty

Vyhledávám

Kategorie

Vyhledávám

Co znamená CSR neboli společensky odpovědná firma?

Slyšeli jste o CSR, ale nevíte, co přesně si pod touto zkratkou vybavit? Přečtěte si náš článek! Zjistíte, které oblasti CSR (corporate social responsibility) zahrnuje a co vaší firmě může přinést.

Poměrně mladou, zato velice moderní součást marketingové komunikace tvoří CSR. CSR je zkratkou anglického Corporate social responsibility - v našem jazyce společenská odpovědnost firem. Co si pod těmito slovy představit?


Zjednodušeně je možné říci, že v rámci CSR se firma snaží přispět ke zlepšení svého okolí, čistě dobrovolně a bez vidiny přímého zisku. Odpovědnost firmy přitom sahá do 3 oblastí – ekonomické, sociální a oblasti týkající se životního prostředí.


Ekonomická odpovědnost firmy

CSR ve firmě

Pokud mluvíme o odpovědné firmě, je třeba začít u ní samotné. Odpovědná firma není ta, která pozdě platí své závazky vůči dodavatelům a vystavuje tak svého obchodního partnera riziku. Odpovědná firma nepodvádí ani stát, ani svého zákazníka a musí uznávat základní morální pravidla. Ekonomicky odpovědná firma jedná vždy transparentně a hraje fér.

 

Sociální odpovědnost firmy

Sociální oblast CSR zahrnuje aktivity jak uvnitř podniku, tak i mimo něj.
Vnitropodniková sociální odpovědnost – zahrnuje aktivity jako je např. dodržování pracovních standardů, lidských práv, péče o zaměstnance a jejich zdraví nebo třeba podpora rodiny zaměstnance.
Mimopodniková sociální odpovědnost – zahrnuje aktivity jako je podpora neziskového sektoru - příspěvkových a neziskových organizací a podpora sportovních událostí. Dobře promyšlené CSR je nejvíce vidět, pak je v některých případech možné mluvit o nepřímé reklamě prostřednictvím CSR.

 

Environmentální odpovědnost firmy

Firmy prostřednictvím environmentální odpovědnosti usilují o minimální negativní dopad svého podnikání na životní prostředí. Týká se například snižování množství odpadu a způsobů jeho recyklace, minimalizace znečištění a šetření energiemi. Je možné k ní zařadit ale také budování dětských hřišť, výsadby stromů nebo podporu neziskových organizací, které se zaměřují na ochranu životního prostředí.

 

Co vám jako firmě může CSR přinést?

  • Společensky odpovědná firma

    Vyšší loajálnost a výkonnost zaměstnanců,
  • budování vztahu ke značce společnosti,
  • zlepšování image,
  • navazování nových kontaktů,
  • vyšší konkurenceschopnost.

 

Předpokladem úspěšného CSR je však jeho zabudování do celé firemní strategie, hodnot a poslání podniku. Firma se v duchu CSR musí chovat a vyvíjet jen takové aktivity, které nebudou v rozporu s myšlenkou CSR. K tomu je nutné, aby o přínosu a zavedení CSR byl přesvědčeno nejenom vedení firmy, ale především její zaměstnanci, kteří tvoří tvář každé společnosti.

SpinnerČekejte
Tato webová stránka používá cookies
Abychom Vám dopřáli co nejlepší používání našeho webu, ukládáme do Vašeho prohlížeče malé soubory - cookies. Ty slouží k tomu, aby se Vám s webem dobře pracovalo, abychom mohli vyhodnocovat jeho návštěvnost a případně Vám usnadnili návrat k nám pomocí přesně cílené reklamy. Podle zákona některé typy cookies můžeme ukládat jen s Vaším souhlasem.