Co čekat od sociálních sítí v roce 2017
02.06.2017
Rok 2016 byl z pohledu sociálních sítí plný novinek. Co čekat v roce 2017? Přečtěte si více.
Rok 2016 byl z pohledu sociálních sítí plný novinek. Co čekat v roce 2017?
Nejvíce zájmu v roce 2016 sklidil asi boj mezi Facebookem a jeho konkurentem Snapchatem. Facebook přebral dvě jeho klíčové funkce. Nejdříve implementoval do Instagramu Stories, hned poté přidal do svého Messengeru stěžejní funkci pro časově omezené sdílení příspěvků, na což se specializuje Snapchat. Uživatele tak jasně dávají najevo, že je baví videa - krátká, výstižná a vtipné posty. Naopak nudí je texty a staré platformy.
Co se bude dít v roce 2017?
Autentická videa a netradiční formáty fotografií
Klasické formáty už pro uživatele zajímavé nejsou. Pokud chcete jít s dobou a zaujmout je, musíte vymýšlet stále poutavější. Videa budou ještě důležitější než v předešlém roce. Velké firmy budou používat nezvyklé formáty fotografií (např 360°). Vaši fanoušci budou čím dál více oceňovat autentická a hlavně kreativní videa.
Další růst významu sociálních sítí YouTube a Instagram
Facebook bude pokračovat v propojování svých uživatelů z Facebooku s Instagramem. Pravděpodobně bude více zapojovat populární formáty videí, interaktivních a prodejních prvků v Instagram Stories. YouTube poroste, aniž by zaváděl významnější změny. Naopak klesnout by měl zájem o starší platformy jako je Twitter nebo Google+.
Vyšší interaktivita reklam a originální obsah
Budete-li chtít dosahovat vysokého výsledku u kampaní, budete muset brát ohled na dokonalejší cílení a automatizaci. Přestože data a jejich správné využití v cílení bude čím dál tím důležitější, neobejdete se bez kvalitního obsahu, který nesmí být jednotný, ale ušitý na míru každému uživateli nebo vybrané skupině. Reklamy na sociálních sítích budou více interaktivní než nyní.